Matematik med fordon

Här mäter några barn på Lingonet hur många fordon som får plats i en cirkel…

DSC01933

DSC01934

DSC01936

DSC01937

Barnen arbetar tillsammans och lägger fordonen efter varandra i cirkeln. Vid några tillfällen byts fordonen ut för att de är för stora eller för små för att få plats.  I förskolans läroplan poängteras att varje barn ska få möjlighet att utveckla sin förmåga att upptäcka och använda matematik i meningsfulla sammanhang. Vi pratar om cirkelns omkrets. 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s